Валери Стойчев е основната движеща сила, която стои зад 4travellers. Той основава компанията в началото на 2012-а година, с ясна визия какъв бизнес иска да прави – визия, която не се е променила и до днес – компания, която е преди всичко коректен и отдаден партньор. Валери има над 20 години стаж в туризма. Освен професионално, отношението му към индустрията е и лично – самият той обича да пътува и да открива нови места. Споделя, че има 2 хобита – да играе тенис и хубавото шотландско уиски.
Представяме Валери с неговите думи – за 4travellers, за промяната и за него самия.
Представи се с 5 думи?
Коректен, с внимание към детайла, отдаден на работата си. Всъщност съм най-вече голям късметлия – имам щастието да работя, това което винаги съм искал да работя. Обичам си работата.
Какъв искаше да станеш като пораснеш?
Като малък, разбира се, космонавт! Но после станах малко по-практичен, в 1-ви клас започнах да мечатя да имам собствен хотел. Всъщност, това е моятa origin story, както казват в комиксите. Това е причината да започна да се занимава с туризъм. Леля ми работеше в Интерхотел Сандански и един ден ме взе със себе си на работа. Помня невероятното впечалтние, което остави у мен целият този нов свят. Сякаш бях на друга планета. И си казах, че искам и аз да имам хотел. Днес тази мечта е все така трудна, но може би не чак толкова невъзможна, колкото ми изглеждаше тогава.
А какъв не искаш да ставаш сега, като възрастен?
Скучен. Никога не искам да стана скучен възрастен. За съжаление, много хора се променят като „пораснат“. Казват си, че всъщност съзряват, помъдряват, стават по-отговорни или по-сериозни, но за мен порастването не е обезателно това. Напротив. Не е нужно да ставаш скучен. Не е нужно да се вглъбяваш в ежедневните проблеми, да потъваш в битовизма, да се примиряваш с еднообразното и досадно ежедневие. Трябва да се радваш на живота всеки ден.
Разкажи ни за началото на 4travellers?
Началото беше спонтанно, емоционално и може би малко необмислено, но за сметка на това – много забавно. Трудно, разбира се, но бих казал и успешно. Много хора повярваха в мен и ми се довериха безусловно. Това беше страхотно и много важно за мен, но също така постави пред мен голям ангажимент и отговорност. Доверието изисква голяма отговорност. Важното е, че се получи. Доказателството за това, че съм оправдал това доверие е, че клиентите, които ни се довериха преди 8 години, все още са с нас.
Започнах напълно сам. Винаги съм искал да имам собствен бизнес, но с неувереността, липсата на опит и самочувствие са ме спирали да предприема някакви действия. И така един ден, просто моментът настъпи, реших да се впусна в приключението ‘Собствен бизнес’ и си казах – по-добре да си счупиш главата, но да знаеш, че си опитал сам. Е, все още се опитвам да си я счупя…
Ако можеше да кажеш нещо на Валери отпреди 8 години, докато създава 4travellers, какво би било то?
Да бъде по-смел, по-уверен и да действа с повече самочувствие.
На какво дължи успехът си 4travellers?
Мисля, че се дължи най-вече на отдадеността към това, което се върши, коректността, безкомпромисното спазване на всички ценности, които имаме. Винаги се фокусираме върху детайлите във всяка една задача, всяко едно запитване и винаги искаме да правим нещата така както трябва, даже малко по-добре от това. Не се спираме ако е трудно. Работим, планираме, реализираме нещата все едно не го правим за някой друг, а за нас самите.
Каква е тайната на успеха в тази индустрия, според теб?
Най-важно е да си коректен, да спазваш поетите ангажимети и да даваш всичко от себе си, без да си обсебен от размера на печалбата. Наистина това е най-важното в нашия бизнес – да си честен, за да може хората да ти се доверят и да те оставят да правиш нещата, както трябва, без да се съмняват или притесняват.
Основното предизвикателство е да убедиш клиента, че си на негова страна, че работиш за това нещата да се случват както трябва и се стремиш да оптимзираш бюджета, а не да го разхищаваш.
Ако трябва да обобщя в три думи каква е тайната на успеха в тази индустрия, за мен това е -коректност, честност и отдаденост.
Какво стои зад промяната в брандинга на 4travellers?
Промените са хубаво нещо, всяка промяна носи нещо положително, дори невинаги да е видно от самото начало. За нас дойде този момент, осъзнахме, че е време да се променим, да освежим имиджа си, да си дадем нов старт – като визия, като разпознаваемост. Истината е, че преди 8 години изобщо не сме мислили за бранд или бранд идентичност, искахме просто да работим, да реализираме визията на клиентите ни. А днес, смело можем да твърдим, че имаме бранд, който е разпознаваем като име и като ценности. Време беше да облечем този бранд и в модерна визия, която да отговаря на неговите ценности и качества, да създадем сайт, който да улеснява настоящите и бъдещи клиенти, и представяне, което да показва какво наистина стои зад 4travellers.
Какво си пожелаваш за новата година?
Най-вече здраве, защото ако сме здрави, другите неща ще се случат. Както обичам да пожелавам всяка нова година – да е поне малко по-добра от предходната. Да има повече добри хора, които да се радват на живота като цяло. 2020 беше предизвикателна година, която за съжаление, извади на преден план редица проблеми. Надявам се 2021 да изведе на преден план доброто.